Der er mange måder, man kan gøre sig bemærket i landskabet med ens forretning, og det drejer sig ofte nu om dage om, at man markerer sig på nettet, de sociale medier med videre, hvor man gerne vil ses af ens kunder og de potentielle af slagsen.

Her kan man nemlig målrette ens annoncer, så man har en større chance for at finde kunder, der er købevillige, så man ikke bare fægter i blinde og sætter en masse reklamer op i det virkelige liv, som man skal bruge mange kvalitative og kvantitative undersøger på for at finde ud af, om man rammer nogle med dem.

Det er selvfølgelig fornuftigt, at man søsætter en strategi på det digitale område, for det er ikke et nyt område mere, men et sted, hvor man forventer, at seriøse forretninger lægger en strategi.

Men man mangler stadig lidt af det fysiske aspekt.

Lad beachflagene fange dine kunder

Tænk på sådan noget som at få en signatur på en faktura, der er skrevet i hånden, man sender et stykke slik med forsendelsen eller noget.

Den ekstra indsats gør, at man får et nærmere forhold til ens kunder, fordi man viser, at man gerne vil gøre forholdet personligt med dem.

Men det handler også om at fange dem før da, og det kan jo være på messer, kræmmermarkedet, netværksmøder med videre.

For man skal ikke undervurdere det med, at når man bliver set i det virkelige liv, så er det noget, som kunderne husker.

Og det kan man netop gøre med sådan et beachflag, om det flagrer i vinden udenfor, eller man bruger dem indenfor.

Den slags giver associationer til dejlige dage på stranden, så kunderne vil nok automatisk forbinde noget positivt med sin virksomhed allerede her.

Du kan jo altid forsøge og så fortryde senere – men det tror vi næppe, at du gør.